- Måndag

Gud vad Östersund är en händelserik stad, det går brottslingar lite här och var i denna pittoreska miljö. Apropå ordet pittoresk, jag minns när jag hörde det för första gången och jag vill lova att det gör både Johanna och Linnea också. Det var när vi skulle göra en film på elevens val i åttan eller nian (?) och vi filmade ankornas situation i badhusparken. Jag fick intervjua människor som vandrade förbi och en gammal herre tyckte fåglarna var pittoreska. Säga vad man vill om det. Filmen var över på nån minut sen hade vi extramaterial med krullcrew i typ en halvtimme. Då var vi coola. Måste hitta den filmen, vet att jag har den på skiva. Jaja, åter till ämnet: nu var det "dramatik" när misstänkta bovar blev haffade vid Lillänge när de satt och såg misstänkta ut i en bil. Synd att jag inte var i närheten och kontrollerade så polisen inte gjorde några misstag. De går dock lösa nu. Nästan så man är blir rädd av att vandra på stadens gator. Sist var det ju en galning med yxa som var inne på kvantum bara några hundra meter här utanför som började slå ner folk.

Nu bjuder jag på en bild.
Så här mysig ser jag ut en lördagskväll när jag väntar på Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0