Ledig onsdag

Igår och idag är jag ledig men imorgon och fredag jobbar jag igen. Måndagen efter midsommar börjar jag jobba heltid som jag ska göra i 8 veckor. Det är lite skönt att ha ett par sådana här dagar innan då det inte finns några måsten.
 
Jag har försökt ta tag i det här med träning och mat igen också. Nu är det knappt tre månader kvar till bröllopet (shit, tiden går för fort!) så det är sannerligen dags. Jag vet att man inte ska hålla på och banta bara för att man ska gifta sig och så vidare men jag behöver bättra mig för resten av livets skull också. Inte bara för att jag mår bättre i diabetesen utan även i kropp och själ. Jag har så lätt för att få ont i ryggen om jag inte tränar regelbundet. Sen skadar det ju inte om jag tappar några kilo och passar bättre i min klänning heller!
 
Så imorse fick jag feeling och gjorde en smoothie bowl. Det var faktiskt gott! Jag brukar göra min smoothie på kvarg med vaniljsmak utan socker, hallon och vatten vilket är hur simpelt som helst men faktiskt jättegott. Jag kan leva på den. Sen lade jag i det jag hade hemma; jordnötssmör, kokos, mandlar, cashewnötter och linfrön. Tog en bild men nya snapchat är ju värdelöst när de sparade bilderna hamnar i nån egen mapp så den får jag inte upp. Ni får en på min avancerade lunch istället.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0