Förlovningen

Vi har pratat ett tag om att gifta oss speciellt eftersom att jag alltid velat det och dessutom innan jag får barn och det senaste året har jag känt att även Jeppe varit mer redo för det. Därför trodde jag att han skulle fria först under resan till Rhodos i maj förra året och sedan i Thailand i juli men så blev det inte. Efter det så tänkte jag faktiskt inte på det så jag blev lika förvånad som alla andra när vi väl förlovade oss fredagen den 13 januari i år. 
 
Den helgen åkte vi till London och på lördagmorgonen hade vi bestämt oss för att promenera till Primark i ottan för att jag skulle få shoppa lite. Jesper prasslade och höll på i väskan strax innan vi skulle gå, mitt dåliga tålamod matchar inte så bra med hans förmåga att göra allt i sista sekund, men tillslut kom vi iväg. Vi gick genom Hyde park, det var en ganska grå morgon och inte så fint som vi hade trott. Efter shoppingen gick vi genom hela stan, förbi Big Ben och alla andra sevärdheter, försökte hitta nån mysig pub som inte var helt fullsatt och sedan hem till hotellet efter en lång dag och med väldigt möra fötter. Väl där svepte Jesper en öl och gick ner på knä. Han hade gått runt med ringarna hela dagen och försökt hitta det perfekta tillfället och det var först då jag förstod varför han verkad så stressad och frånvarande. Nu i efterhand kan jag inte förstå hur jag inte kunde misstänka något. Jag svarade i alla fall "va, är du seriös?" och sedan såklart "Men ja, självklart!". Haha ❤ Dagen avslutade vi med ett glas vin i hotellets bar, galet god middag på Tozi (drömmer fortfarande om deras oxkind) och drinkar på stan. En sjukt härlig dag, kväll och fint minne.
 
 
När fredag den 13e blev en lyckodag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0