Lchf-scones

Idag lagade jag soppa. Eller lagade och lagade, jag blandade i en påse gulasch i vatten, man har ju inte all tid i världen när man är hemma på lunch, men sedan var jag faktiskt så ambitiös att jag gjorde lchf-scones till.
 
Det tog ungefär 20 minuter varav dom är i ugnen 15. Väldigt lättsamt faktiskt, synd bara att dom smakade skit. Eller dom smakade ingenting och hade en "äggig" konsistens, inte min grej precis. Men hade man mycket smör och ost och doppade i soppan var det helt okej! 
 

Här har ni receptet: 
1 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 krm salt
1 msk yoghurt
2 ägg
 
15 minuter i 200 grader, låt svalna, ät och njut!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0