Har inte direkt gröna fingrar

Igår var jag och köpte blomjord för jag hade tänkt plantera om mina krukväxter, varförv et jag inte för jag har bara lyckats hålla två av dom vid liv. Resten har jag klippt ner efter nån vecka då dom torkat ihop och sedan dess har dom inte direkt vuxit på sig.
 
I alla fall så tog jag en av mina levande växter och tänkte börja med den eftersom den såg så hemskt torftig ut. Kanske för att den står i badrummet ovanför spegeln, vet inte om lampan eldar på den lite? Det spelar ingen roll nu ändå för det första jag gjorde var att dra sönder en av rötterna och den andra hänger nu lite på halvkant. Jag hällde i lite ny jord och försökte att plantera ner den ändå. Har inte direkt gröna fingrar men antar att den kommer dö nu. Jag ger upp, det blir plastblommor hädan efter.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0