- Sammanfattning del 1

Här kommer en liten sammanfattning då. Gick verkligen in för det i början och läste igenom alla inlägg från slutet av 2010, sparade bilder och delade in i kategorier. Efter ett tag blev jag dock rätt less så nu blir det kanske lite flummigt och oreda men det gör väl inget.

Jag sökte till skolan rätt så sent, någon gång i augusti och därför hade jag ganska kort tid att förbereda mig när jag blev antagen. Trodde nämligen inte att man skulle börja i oktober utan jag trodde bara att det var sista antagningsdatumet. 
I alla fall hjälpte Ingela mig med alla papper, jag sökte visum och bokade biljetter. Sen var det bara att packa. Några dagar innan hade vi avskedsfest i en lokal på samma gård som mamma bor på. 



Sedan packade jag det sista och kunde inte riktigt förstå att jag skulle åka. Fattade det inte fören jag var framme i Sydney för hela resan var egentligen väldigt spännande. Hade aldrig flygit själv förut och jag bytte fly 2 gånger på väldigt stora flygplatser. Var väldigt nervös över hur jag skulle klara allt men det gick väldigt bra. 





Sen när jag väl var framme i Sydney (klockan 5 på morgonen) åkte jag över harbour bridge och såg opera huset. En väldigt konstig känsla. Efter det var jag framme hos min host familj och det blev en halvjobbig upplevelse eftersom att hon jag egentligen skulle bott hos ändrade sig (tjejen som bodde med henne bestämde sig för att stanna längre så jag fick inte plats). Istället satte dom in mig hos Margie och Wayne som trodde jag skulle komma en månad senare. Efter lite missförstånd så ordnade dock allt upp sig och jag kunde verkligen inte fått en bättre familj att bo hos.

Dessutom bodde ju också Gwen där, och hon blev min bästa kompis här i Australien. Saknar henne! Hon åkte tillbaka till Italien i april.


Mitt rum hemma hos Margie och Wayne




Gwen, Luca och Clarissa

Efter ungefär en vecka i Sydeny då jag fått ordning på jet lagen och så där så började jag skolan. Gick några veckor i en liten grupp på eftermiddagarna men sedan slogs vi ihop med förmiddagsklassen. Då var vi över 15 elever men nu i slutet hade vi gått ner till 8. Ungefär hälften hade alltså hoppat av.



Gwen flyttade ut från Margie och Waynes och flyttade in i en lägenhet med Riky, Luca och Clarissa inne i stan. Efter någon vecka så flyttade Hans och Diana från Colombia in i Gwens gamla rum.


Diana längst till höger. (Hade ingen annan bild på dem)

Efter några veckor så flyttade Clarissa och Luca till Cairns och jobbade på en farm. Jag och Napo från frankrike flyttade in hos Gwen och Riky på Wentworth park road. 


Lägenheten på Wentworth park.

Jag kommer att dela upp sammanställningen för annars blir det alldeles för långt. Andra delen kommer troligtvis upp imorgon.

Kommentarer
Postat av: Karoline

vilket sött rum : )

2011-09-22 @ 16:26:27
URL: http://www.karoliiineo.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0