- Fashion week

Har jag berättat att det är Australian fashion week här i Sydney den här veckan? Det är det i alla fall och det är precis vid min skola. Dom har till och med en tillfällig klubb av nåt slag i samma hus som min skola så det dunkar på som fasen där, det var rätt svårt att hålla redovisning i måndags i den miljön. 

Men i alla fall, när jag går hem efter skolan så går jag igenom där dom har fashion-grejset och det är inte roligt kan jag säga. Alla är svinsnygga; ashöga klackar och värsta fashion outfitsen så klart. Så kommer jag där i regnponcho och loafers typ. Närå, äger varken poncho eller loafers men jag har i alla fall tre tröjer på mig för att inte frysa ihjäl, en randig, en rutig och en prickig, och sen chinos från -87 till det. Man tager vad man haver när man inte packade ner varma kläder i tron om att det skulle vara någon värme i en öken som Australien liksom. 

Ja men ni kan ju tänka er den synen, ingen som misstar mig för en runway-model direkt. Undrar om jag ska ta festblåsan imorgon på skolan. Nyårsklänningen kanske? Men då ser man ju kanske lite mobbad ut på lektionen istället.



Madde at Fashion week

Kommentarer
Postat av: Ingela

Go girl, ta festblåsan :)

2011-05-04 @ 08:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0