- Bara massa krångel

Jag blir fasen galen ibland alltså. Det är bara problem nu känns det som. För det första så får jag inget svar från skolorna i USA ifall man får tillgodoräkna ett Australiensiskt diplom. Och inte heller kan nån av de svenskar som sammarbetar med dem svara på det.

Sen för det andra har jag hållit på att bråka med nissarna på min skola nu om betalning för sista terminen. Jag fick nämligen ett mail med sista fakturan och då sa dom att jag inte hade betalat för förra terminen. Det har jag dock gjort och så skickade jag med kvittot, då fick jag ett nytt mail utan klagomål om det men det var samma faktura. Och på den har dom räknat med kurserna som fanns på förra fakturan också.

Jag tror alltså att dom gav mig en faktura på samtliga kurser från andra och tredje terminen (eftersom att dom inte sett att jag betalat andra terminen) och sedan när dom såg att jag gjort det skickade dom samma faktura. Och så försöker jag förklara problemet men dom verkar inte fatta ett skit. Och menar dom att jag ska betala den här fakturan så är det liksom 20.000 kronor extra. Och det har man ju verkligen råd med. Not.

Ja det kanske var för krångligt för er att förstå. Det är rätt krångligt att förklara också. Och då kan ni ju förstå hur lätt det är att förklara på engelska för dom där gubbarna. 
Vill lägga mig under en sten eller nåt och aldrig mer se dagens ljus.

Kommentarer
Postat av: ingela

Så länge du har kvitto och kan visa att du bet så kommer det ordna sig.du kan alltid maila anneli på blueberry som hjälpte med skolan så kan du nog då hjälp av henne,kontakta också henne och skriv att hon hjälpte dig med denna skola,fråga om hon kan hjälpa dig med skolan i usa. Kram

2011-06-16 @ 08:17:19
Postat av: Anonym

Tycker synd om dig när det blir på det där sättet:-(

Ja de är nog inte så lätt att förklara på ett annat språk, men du gör det bra ändå tycker jag/vi:-))

Tur att du har Ingela som kan vägleda dig och enorm tur att du har kvittot kvar:-))



Håller tummen för att det ordnar sig till det bästa, med pengarna, val av skolor länder etc.



Vi tänker på dig/er, kram Lilian och resten!

Ska hälsa pappa vad som händer, men han kanske redan vet?

2011-06-16 @ 21:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0