- Regnigaste dagen på 23 år

Igår var det den regningaste julidagen i Sydeny på 23 år, undrar inte om den här dagen slår det dock. Det har regnat hela natten och hittills hela dagen. Jag trotsade dock det dåliga vädret och gick till skolan ändå. Klädde in väskan i två påsar, datorn i fodral och dubbla påsar och sedan drog jag. Ångrar dock att jag inte klädde in mig själv i påsar. Blev störtblöt och satt och frös hela dagen på skolan, sedan blev det ju inte bättre när jag var tvungen att gå hem igen. Har inte varit så kall sen jag campade i Grusgropen i sexan tror jag. 

Vad tusan var vi tvungen att åka hit just det här året för? Det har varit regnigaste sommaren, kallaste sommaren, regnigaste vintern, kallaste vintern, kallaste dagen i varje månad och största översvämningarna på minst ett decenium typ under det här året, och innan har det varit torka i 7 år liksom. Var det jag som drog med detta skitväder eller?

Nu har jag i alla fall tinat upp mig med en varm dusch så jag kan käka lunch och kolla på 90210.

P.s Det var ungefär en tredje del av klassen som var på skolan idag, inte ens läraren var där. Så vi jobbade på med det vi hade vilket jag kunde ha gjort hemma. Snacka om slöseri med kroppsvärme. Är det så här imorgon också går jag för tusan inte utanför dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0