- ÄNTLIGEN färdig

Åååååååååååååååååh vad skönt! Två veckors ledigt. Presentationen gick bra och allt arbete är inlämnat så nu kan jag bara slappa och ta det lugnt. Jag ska kolla på ett avsnitt Life Unexpected, ett avsnitt Gossip Girl, sova typ en timme, lägga upp bilderna från Australia day och sen får vi se vad som händer ikväll. Är så otroligt lycklig över denna ledighet. 

Tänkte berätta och visa lite om projektet vi jobbat med senaste två månaderna.

Här är perspektiv-ritningarna till mitt projekt.  Och elevationsen. Det är typ det bästa sättet att visa mina två rum som jag har designat. Jag valde att göra renderingen för hand istället för PS. Har massa andra ritningar och grejer också men jag orkar inte visa det för man fattar ändå inte vad det är. 



Vi fick en planritning på ett hus och sedan skulle man välja två rum att designa. Man fick också en brief om familjen vad dom gillade och vilka önskemål dom hade. Man skulle även välja en decorative style som man skulle inspireras av i designen och man skulle även designa en möbel som passade in i den stilen. Jag valde barouqe och möbeln jag designade är hyllan längst in mot väggen i bilden ovan.



Det här är familjerummet. Anledningen till att inte allt är färglagt är för att det blir för kladdigt då. Möblerna ska alltså inte vara vita egentligen. 
Alla möbler, golv, ytor och tyger måste finnas och produceras från företag i Sydney så alla möbler som jag har valt och så vidare har jag alltså letat upp i showrooms som finns här i stan. Man har även en budget och måste veta pris, garanti, tid det tar att skicka och material på allt man väljer.



Här är elevations så man ser från olika vinklar i rummen i 2D. Allt måste vara i skala och mått måste finnas.

Ursäkta att jag skriver lite svengelska men vissa ord vet jag inte vad det är på svenska och jag orkar inte googla. 



Kommentarer
Postat av: Ingela

Ser ut som att jag bara behöver köpa ett hus, så gör du resten fint

2011-01-28 @ 19:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0