- Godnatt på er

Idag kom den finska killen hit och tittade på lägenheten och han bestämde sig på en gång för att flytta in så det gör han på måndag. Han kunde prata och förstå svenska. Och dessutom har han inte sån där kraftig finsk brytning som typ Mark Levengood eller André Wickström. Så frågade vi varför han kunde svenska då sa han att finland är ett tvåspråkigt land. Så vadå, alla i finland pratar både finska och svenska eller? Jag hade ingen aning om det. 

Men det blir nog roligt att han flyttar in, men vi kommer nog att prata engelska med han ändå tror jag. Och nåt annat vore ju taskigt mot Nico. Tre mot en.

Nä nu ska jag bädda i nya sängkläder och sen sova. Alla andra är där nere och dricker vin och spelar wii och firar Rikys födelsedag, men jag har skola imorgon så jag kan inte pyssla på med sånt trams.

Skulle ta en godnatt-bild men så kände jag att jag hade en nysning på gång så jag tänkte att den kunde vara kul att dokumentera. Så här ser jag alltså ut när jag nyser.




Kommentarer
Postat av: Loke

Ja, alla finnar pratar i stort sett svenska. Ett annat typiskt drag för finnarna är att dom skäms mycket för sitt land, av någon anledning. Och man kanske tror att det är en kliche att finnar bastar mycket men det är faktist så, dom bastar utav bara helvete, det är helt sinnesjukt.



Själv har jag aldrig hajjat det där med att sitta stilla i ett stekhett litet rum som inte känns så hygeiniskt (träplankor suger liksom i sig skit) och försöka hålla nån slags konversation medans man hela tiden häller kallvatten på sig själv och aggregatet.

2011-02-13 @ 22:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0