- 15 augusti 2011

Igår hade jag en väldigt dålig dag och var på skitdåligt humör så den orkar jag inte ens prata om.

Idag är det lite bättre. Sitter på skolan nu och vår lärare (Kim) har gått på semester så vi kommer ha vikarie dom tre sista veckorna nu innan presentationen. Vi jobbar med office design och vikarien var nyss hos mig och kollade min design. Så säger hon att space planningen typ inte funkar så börjar hon ändra massa och säger att jag ska fundera ut en lösning. 3 veckor innan projektet ska vara klart? Galen eller? Jag tänker i alla fall inte ändra nånting. Speciellt eftersom vår riktiga lärare redan kollat allt och det är hon som kommer vara med på presentationen sen så jag skiter faktiskt i vad den här tönten säger.

Ärligt talat är jag riktigt förbannad på alla lärare just nu. Dom blir aldrig nöjda och man ändrar sin design 100 gånger så säger en tillsist att det är jättebra men sen kommer hon antingen inte ihåg det nästa lektion och vill ändå ändra nåt eller så kommer det en annan som är missnöjd. 

Om någon säger emot så säger dom att man måste kunna ta kritik och om man säger att man måste tänka om nånting så säger dom att man måste stå för sin design. Fuck you. Känns som man är med i Top Model typ, när dom säger att man får stå ut med feberfrossa och lunginflammation för modelljobb är nämligen ingen dans på rosor, men sen när nån står där och håller käften om sin kroppstemperatur på 45 grader celsius och tillslut faller ihop till en liten hög av ben så säger dom "ni måste säga ifrån när er kropp inte orkar". Dom har aldrig fel, vi har aldrig rätt.

Den här vikarien vi har nu fick precis Vanina att börja gråta. I och för sig är hon rätt... svag, men jag förstår henne ändå. Hon har kämpat som fasen med sin space planning och Kim blir aldrig nöjd och nu har Vanina äntligen blivit nöjd och lyssnat på oss när vi säger att hon inte ska lyssna så mycket på andra utan göra mer som hon själv vill och kämpat på med att bygga receptionen hela förra veckan och så kommer hon och visar upp den nu och den här vikarien vill ändra på typ allt utom färgen.

Men jag fattar inte vad fan hon tänker med om hon tror att vi ska tänka om allt så här i slutet. Äh usch, klagobloggen här idag men så måste det få vara ibland.


Bild från Darling harbour igår

Kommentarer
Postat av: Ingela

Massor av kramar till dig, min bästaste inrednings arkitekt :)

2011-08-15 @ 18:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0