- Jävla djur

Bridesmaids var bra, jag skrattade högt ett antal gånger, men jag trodde att den skulle vara bättre. Jag hade så höga förväntningar på den eftersom jag hört så mycket bra om den så det kanske var därför jag blev besviken. Men jag kan ändå rekommendera den. 

Ingela; be Johan ladda ner den ;) Kvalitén på den vi har var inte i topp dock, man tänkte inte på det efter ett tag men det kan vara värt att vänta tills en bättre kommer.

Men nu ska jag berätta nåt sjukt som precis hände. Efter skolan idag kände jag att det var så varmt och fint väder så jag och Mattias bestämde oss för att gå ner till Darling harbour innan han började jobba (han jobbar i Darling harbour) för att köpa med oss mat och sätta oss ute och äta. Det gjorde vi också, sen när vi satt där så kom det fiskmåsar, såklart för det gör det alltid överallt här, så tappade Mattias lite ris och då kom det fler. Efter ett tag var det 5-6 fiskmåsar där som vi lite smått försökte få bort med fötterna och DÅ KOMMER DET EN JÄVEL OCH FLYGER NER I MIN MATLÅDA! Jag trodde jag skulle bli attackerad för jag hade liksom matlådan i knät, så jag skyddade huvudet och då snodde den jävla fågeln min mat och flög iväg med lite mongolisk lammgryta och ris i klorna. Tror ni jag blev lite chockad eller? Aldrig varit med om liknande. Inte från marken som man tappat utan direkt från talriken. Undrar vad dom som satt runt om tänkte.
Det är alla människor som matar de små asens fel, då blir dom inte rädd för oss utan tror dom kan göra som dom vill.

Jag är faktiskt fortfarande i chocktillstånd. Så var jag tvungen att slänga all mat som jag precis hade köpt, en fullsmockad låda liksom. Man vet ju aldrig vad dom där bär på för sjukdomar.


Äckelfågel

Appropå folk som matar fiskmåsar ska jag berätta om en gubbe som kommer med en kasse strips varje dag och matar fiskmåsarna i Sydney harbour någon gång.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Men usch...fiskmåsar, nya bantningsmetoden ät din lunch bland fiskmåsar..

2011-08-31 @ 12:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0