- Vi har nära till allt

Eftersom att vi nu bor mitt i stan så har vi väldigt nära till allting. I gamla lägenheten så var det en bit till närmsta köpcentret och där fanns det dessutom inte så mycket butiker. Här dock har vi Hungry Jacks bara runt hörnet och det är ju sjukt jobbigt eftersom att det är vår favvis restaurang.

Förut var det ju så att man tänkte "shit vad jag är hungrig, vi har inget hemma, orkar inte handla, får käka burken med ärtsoppa som stått i skafferiet sen slutet på 70-talet." Nu är det snarare "Shit vad jag är hungrig, vi har inget hemma, jag går till Hungry Jacks."

Förresten ska jag berätta en sak om Hungry Jacks. Det är egentligen Burger King. När dom öppnade här så fanns det dock redan ett Burger King så dom fick byta namn, sen blev det såklart jättepopulärt men när lill-Burger King försvann och Hungry Jacks bytte namn till Burger King så var det inte lika poppis längre så då hade dom kvar Hungry Jacks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0