- Nu har vi flyttat klart

Nu är allt flyttat och klart! Sitter just nu i nya lägenheten. Vi var nyss i gamla och städade ut det sista. Hoppas att vi inte kommer att få betala städning eller nåt sen för varken Nico eller Olli verkar veta hur man flyttstädar. Men det får duga. 

Jag har bara ett problem med denna lägenhet, insekter. Alltå det var ju lite insekter och grejer i gamla ockå. Typ mest småflugor och en och annan spindel. Och en gång lämnade Gwen och Nico balkongdörren öppen så dom fick in en kackerlacka också. Men här har det varit nå jädra småkryp inne på badrummet, sett typ fyra stycken lika dana och jag är livrädd. Så idag när jag skulle lägga in en dricka i frysen så sågjag typ tre stycken andra kryp. USCH. Nu går Mattias lös med insektssprejen så det ska gå bra men forstätter det här å flyttar jag tillbaka till Sverige. Hellre -30 grader än detta. Har inte fått känna på australiens kända småkrypsvärld riktigt. 

Inatt drömde jag om insekter också. Jag drömde att det var fullt med spindlar i avloppen och inne på toan. Sen gick jag in i sovrummet och där var det två döda kackerlackor och en råtta. Vaknade upp och grinade typ. 

Nä fy. Nu ska jag trösta mig med Big brother och fanta.

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej! du får sätta fram en. Hej Madde, pappa ville jag skulle skriva, för det går snabbare för mig... Hörde ni har problem med insekter, tre tips. 1. Köp en kruka färsk basilika och ställ i fönstret, den ska hålla flugor och annat småkryp borta. 2. Stick några kryddnejlikor i en citron och lägg i fönster karmen, du vet såna man brukar sticka i apelsiner om julen, då skall man tydligen kunna sova med fönstret öppet. Annars tror jag pappa var inne på att ni skall blanda vatten och mycket socker, så insekterna drar sig till det sötade vattnet och drunknar... Lycka till, hälsa Mattias. Vincent hälsar och tackar för gratulationerna! Sandra, Jennifer och Ida hälsar också. Kram Lilian och pappa.

2011-04-04 @ 17:51:48
Postat av: feffelinaa

HAHA! skönt med insekter, då kan ni juh äta krypsoppa! MUMMA!^^

haha nä, men gör det som mamma har sagt så ska det nog gå bra.

vad skönt att ni har en lägenhet!! grattis grattis!

ha det bra!!hälsa mattias. =)

2011-04-05 @ 18:40:30
Postat av: lovisa

allt bra?:D

2011-04-05 @ 18:53:47
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad händer hos dig ikväll?:) kram!

2011-04-05 @ 19:32:31
URL: http://denisebjrk.blogg.se/
Postat av: Amanda ♥

Hej, var med och tävla om en länkning genom att svara rätt på dagens gåta!

2011-04-05 @ 19:45:50
URL: http://amandabp.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad roligt att flytta :)

2011-04-05 @ 20:27:52
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0