- Japanska

Idag var det en väldigt dryg dag. När jag kom till skolan satt jag bara och snackade tills rasten och efter det ritade jag måtten på ritningen sen var jag klar. Då väntade jag i typ en timme sen blev Akiko klar och då lärde hon mig lite japanska. Skitkrångligt. Jag frågade om hon kunde skriva mitt namn på japanska och det kunde man tydligen göra på tre olika sätt. Så berättade hon vad mitt namn betyder och allt. Men tydligen använder man inte "de" så ofta i japan. Speciellt inte i namn, det tecknet betyder "exit" så det fattar man ju att man inte vill döpa sitt barn till. 



Försökte göra en förklarande bild. Så råkade jag döpa den till Madde-kinesiska. 
Måste ta och vila lite innan jag sätter igång med skolarbete, har sjukt ont i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vatten madde drick vatten för huvudvärkenkram

2011-04-07 @ 08:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0