- Australien

Tjaa, nu har jag fått internet till min dator vilket är underbart eftersom att jag kan skriva å ä och ö. Ville inte skriva ett inlägg utan dom faktiskt.

Nu måste jag äta så jag skriver sen istället.

Nuså. Dom är skitsnälla här, jag behöver inte ens betala för internetet. Egentligen kostar det 10 dollar, det är typ lite över 60 kronor i veckan. Men det är ju skönt att slippa när man lever lite fattigt.

Nu ska jag berätta lite om resan och mina två första dagar tänkte jag.

Först så åkte jag från Östersund till Stockholm och där fick jag vänta i tre timmar så jag köpte en cola och en tidning för mina sista kronor. Sedan åkte jag till Frankfurt och där fick jag vänta i fem timmar och då köpte jag mat. Jag köpte tacos, det var svingott. Ska visa bild på det sen, var lite pinsamt att sitta där och ta kort på sin mat så det blev ett dåligt kort men ändå. Sen satt jag mest och pysslade i min Pysselbok för vuxna som jag fick av Linnea.

Flygplatsen i Frankfurt var svinstor. Jag fick åka sky line till terminalen, det är ungefär som en spårvagn i luften. Det var en himla tur att jag kom till terminal 1 och skulle till 2an för annars hade jag inte hittat, var ju inte så långt mellan dom.

Sen åkte jag till Singapore i typ 15 timmar, det var världens största flygplan. Två våningar och tre rader. Har kort på det med men jag har inte lagt in det än, ska göra det sen.

Sen väntade jag bara en halvtimme och så var det samma flyg till Sydney i typ 7 timmar.
Nåt som var positivt var i alla fall att man hade en egen tv så jag kollade på film och tv hela tiden, jag så Marmaduke, The Jonesons, Ironman 2 och How I met your mother. Så fick man mat hela tiden, och fick man inte mat så fick man, te, varm choklad, snacks eller glass.

När jag kom till Sydney trodde jag att det skulle vara hur jobbigt som helst eftersom att jag hade med mig massa sprutor och grejer men jag visade bara upp papperet två gånger sen var allt prima.

Så hittade jag gubben som skulle skjutsa mig, jag var ju förberedd på att åka till kontoret och sitta där i 12 timmar men han berättade att jag hade fått en ny familj för studenten som bodde hos den första bestämde sig för att stanna längre. Det var ju jävla smart att komma på det en dag innan.

I alla fall så kom vi till världens finaste hus med värsta trädgården och allt och där knackade vi på dörren, och knackade igen och sen igen. Då öppnade en man i morgonrock gnuggandes sömnen i ögonen, jag kom ju halv sju på morgonen, han hade ingen aning om att jag skulle komma. Sen ringde han sin fru och hon trodde att jag skulle komma 29e oktober. Det kändes ju inte så himla bra att stå där då men jag fick i alla fall stanna. Så jag packade upp på rummet och hälsade på Gwen, den andra studenten som också bor här. Hon kommer från Italien. (Hahha tycker fortfarande att det är svinroligt att Linnea och Lisa trodde att hon var kille)

Sen åkte dom på skolan och jobbet och jag blev lite ledsen för det kändes ju jobbigt, men sen somnade jag och vaknade när Margie kom hem. Hon var jättesnäll dock så allt kändes snabbt mycket bättre. Så jag tog en dusch medan hon fixade lunch och sen följde jag med henne och handlade och grejade.

Efter det är dagen ett enda stort blurr för jag somnade lite hela tiden och tillslut var det morgon igen.

Orkar inte skriva nå mer nu men idag var vi iallafall i Bondi, jag Margie och hennes två vänner. Det var fint, vi åt lunch längst upp i värsta skyskrapan så man såg allt. Nu ska jag äta kakor och dricka varm choklad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0