- Söndag

Tjenis. Nu är det sommartid här så jag ligger tio timmar före Sverige. När det blir vintertid i Sverige så blir det 11 timmar. Oj, oj, oj, snart har jag ju varvat!

Idag har det regnat hela dagen, men varit rätt varmt ändå. Jag kom lagom till värsta vädret. Helgen innan jag kom hit så hade det varit 26 grader, killen som skjutsade mig från flygplatsen sa att man verkligen kunde känna att det var vår. Jisses liksom, jag svarade att 26 grader är svinvarmt för att vara sommar där jag bor.

Idag har jag varit på stan med Gwen och hennes tre italienska kompisar. Sen gick vi till Diego från Brasilien och sen träffade vi sju till och gick på krogen. Vi var på ett ställe där man kunde köpa en kanna öl för 10 dollar, det är ju typ 65 kronor. Det är typ två öl på krogen i Sverige. Men jag slösade inte en krona på hela kvällen för här bjuder killarna hela tiden.

Alla är så sjukt snälla här. Dom tackar tillexempel alltid busschauffören innan dom kliver av bussen. Och idag när vi var på väg hem så klev en kille i min ålder på med två öl i handen och frågade om han bara kunde få åka upp för kullen. Så då åkte han typ fyra kvarter gratis, det skulle surchaffisarna i Östersund aldrig gå med på.

Men i allafall så gick vi på en irländsk pub efter det och det skulle vi inte ha gjort. Det var ju mysigt och så med irländsk livemusik och alla dansade runt och stojade på men det blev rätt tröttsamt efter att tag så vi drog hem med sista bussen klockan 23. Och tur var väl det, annar hade vi fått betala skjortan för taxi istället.







Fatta vad bra det här var då, man stoppar i två dollar sen kan man fixa frillan i typ 10 minuter, perfekt ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0