- Hej hallå dagboken

Nu är jag hemma igen! Klockan är 21.06. I Sverige är den dock bara 12.06.
Har nyss varit och käkat middag på en koreansk restaurang med klassen. Dom frågade om jag gillar stark mat och jag sa ja fan, det är helt okej. Sen fick jag in, nånting-fraid chicken, och höll på att skita ner mig. Drack minst tre liter vatten men höll ändå på att brinna upp. Det gick bra om man tog ett salladsblad i varje tugga, det bröt liksom av.
Så satt alla och åt med pinnar utom jag. Men det tåls att säga att övriga i klassen kommer ifrån Taiwan, Japan, Turkiet och Thailand.

Det var rätt mysigt faktiskt. Så satt jag och tänkte på att alla kommer från olika länder men vi förstår ändå varandra, det är ju behändigt. Vi sitter här i Australien och pratar engelska och bakom allt kan vi alla ett varsitt språk, coolt ju.

Två saker som var roligt:
- Yi-Hsen (Uttalas Jishen, hon kommer från Taiwan) frågade om vi hade stark mat i Sverige, jag sa inte speciellt, då sa hon "konstigt, jag trodde man åt mycket stark mat när det är så kallt). Hahaha. Snälla nån, vi äter så klart varm mat men det är ju faktiskt varmt inomhus. Sitter inte speciellt ofta ute i snön mitt i vintern och äter familjemiddag.

- Yi-Hsens pojkvän hade lika stora ögon som min lillfingernagel. Man fick kisa riktigt ordentligt för att se om dom ens fanns där i huvudet nånstans. Men han hade ju trots allt glasögon, så då fick man ju anta att dom fanns.


Kommentarer
Postat av: Johanna

"Yi-Hsens pojkvän hade lika stora ögon som min lillfingernagel. Man fick kisa riktigt ordentligt för att se om dom ens fanns där i huvudet nånstans. Men han hade ju trots allt glasögon, så då fick man ju anta att dom fanns"



hahahah kan du inte ta kort på han? :D

2010-10-15 @ 02:37:52
URL: http://johansa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0