- Djungeln

Idag var jag med Margie, hennes kompis Kassie och hennes barn Lily, Bridget och Gus och fiskade. Vi åkte bara några meter härifrån först och köpte varm choklad -- jag fattar inte, dom dricker alltid varm choklad om dom inte dricker kaffe, man borde ju vilja dricka nåt kallt när det är så varmt känner jag men nej, nej. Sen gick vi typ en kilometer in i skogen till vattnet, men det kändes som en djungel.

Det var flera stycken såna där vita papegojor med gult på, superfina, men dom var rätt så skrikiga.


Innan vi gick in i djungeln så sa Margie och Kassie att  dom var tvungen att varna mig för dom vilda djuren, det finns ormar och spindlar och hajar sa dom. Sen sa Margie att det inte var någon fara för ormarna var rädda för oss och hajarna kom inte in där det var så där grundt.
Men då berättade Kassie att det hade varit en fiskare på en båt som hade blivit biten av en haj precis där och blivit av med både armen och benet.

Jag stannade rätt långt in på land kan jag lova.
Men jag ångrar att jag inte tog med mig kameran, det var knallgrönt vatten och superfint där. Och när tidsvattnet går ner kan man gå över till andra sidan.

Idag såg jag en Possum också, vet inte vad dom heter på svenska, typ pungråtta?
Dom springer runt i träden här och förstör och tuggar sönder bladen. Gwen, den andra studenten som bor här tycker att dom är supersöta men jag hatar sån där skit. Speciellt när dom har långa äckliga svansar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0