- Bondi

Jag har precis kommit hem. Idag var jag i Bondi med tjejerna från klassen och hälsade på Akiko som också går i vår klass. Hon kommer ifrån Japan. Jag trodde att det bara var vi som skulle vara där men när vi kom till lägenheten var det sju till asiater där. Lägenheten var en fyra så jag tänkte att jisses vad dom hade klämt in sig. Man har ju hört om folk som delar typ tio pers på en tvåa och sover på balkongen, i garderoben, på toaletten och vart än dom kommer åt. Speciell asiater, dom är ju så böjbara att dom kan bo i en skokartong. Men det visade sig att hon bara delade med två av tjejerna.

Jag hade riktigt kul och efteråt åkte vi till Max Brenner och drack varm choklad. Jag tog Italiensk thick chokolate, det smakade som att dricka en chokladkaka. Hur gott som helst.

Så hade Yi-Hsien appar på sin iPhone med raggningsrepliker för alla olika situationer: på stranden, i skolan, i baren osv och med svordomar på engelska till svenska. Det var rätt roligt att höra någon säga GÅ OCH KNULLA DIG SJÄLV hur övergestukilerat som helst och sedan försökte hon härma.

Jag undrade om hon hade laddat ner dom sen hon träffat mig eller om hon hade haft dom sen innan. Hon sa att hon hade dom sen innan för att hon ville lära sig svenska för några veckor sedan. Hon hade också försökt sig på finska. Kanske inte rätt sätt att lära sig på, men med svordomar och raggningsrepliker kommer man ju rätt långt.



Bondi Beach

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0