- Walkman

Idag när jag satt och väntade på bussen så var det en kille i ungefär min ålder som satt och snackade med en kvinna i 30års åldern. Man såg på henne att hon var lite bakom flötet, hon hade liksom läppstift runt hela munnen och kläder från år 1872. Man kunde också höra att den där killen var rätt så besvärad av att behöva svara på alla hennes frågor.
Allt jag kunde tänka på var "kom inte hit, kom inte hit".
Och vad gör hon? Hon kommer så klart och börjar snacka.

Hon frågade om jag gick i skolan och vilket år och så, sen frågade hon vad jag pluggade, då svarade jag interior design hon ba "sience?", nej interior design, "inter sience?", nej DESIGN.

Då sa hon "jag har lite dålig hörsel för att jag lyssnar på min walkman så mycket, kan man få nedsatt hörsel av en walkman?", inte vet jag sa jag sen klev jag på bussen och såg att hon faktiskt hade en walkman! Alltså ni vet en sån som alla hade på stenåldern. Inte ipod, inte mp3, inte cd-freestyle utan en jävla bandspelare med hörlurar. Vem äger band nu för tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0