- Sniglar och kycklinghjärtan

Igår var jag hos Diego och när en av killarna som han delar lägenhet med slutade jobbet tog han med sig mat hem. Han jobbar på en brasiliansk restaurang och både han och Diego kommer från Brasilien. Så frågade han om nån ville ha mat så frågade man vad det var då sa han "the heart of a chicken". Skojar du eller? Så satt dom två där och smaskade i sig kycklinghjärta.
Diego har också frågat om vi vill äta sniglar förut. Han tycker att det är svingott.
Jag skulle hellre äta svettiga sockar än att äta sniglar, eller kycklinghjärta för den delen. Är det sån mat dom trycker i sig i brasilien eller? Tacka vet jag korv och makaroner.

Förövrigt så vill jag berätta att min plattång sjunger på sin sista vers nu för tiden. För det första är den jädrigt använd som ni kan se på bilden nedan och för det andra vill den inte starta ibland. Kommer inte klara mig om den går sönder. Vore värre än om datorn pajjar. Eller nä, men värre än om mobilen går sönder. Eller nä, men i alla fall värre än döden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0