- Rullande r

Jag är svintrött, men jag vet inte hur det gick till. Klockan är ju bara halv tio här. Men jag måste seriöst läsa klart alla bloggar och sen gå och lägga mig. Ska bara berätta en rolig sak.

Det är askul med folk som inte kan rulla sina r för man kan driva med dom så mycket. Typ Diego tillexempel, kan kan inte rulla sina r så när man säger "Diego, säg RRRR" så säger han typ chrg. Ganska svårt att förklara ljudet men ni fattar.

Samma sak är det med Margie, hon kan inte heller rulla r. Men Wayne kan, och Hans och Diana (colombianerna). Så första gången vi pratade om det här sa Diana till Margie att säga Carro (vet inte om det är nåt ord för dom eller så) men hon kan verkligen inte. Så sa jag att min syster heter Carro. Så nu varje gång jag har pratat på skype frågar dom vem jag pratade med så säger jag "syrran" så säger Wayne, Hans och Diana "CARRO CARRO CARRRRO" och skrattar åt Margie som inte kan. Sen säger jag "nä, Ingela".

Ähmen godnatt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0