- Nyheter

Nu är det minsann liv i stugan. Jag ska berätta allt för er, men det är en lång historia.

Det hela började igår när Gwen berättade för mig att Luca, Riky och Clarissa funderar på att flytta till en farm och jobba där. Så sa hon att jag och Mattias kunde flytta in i det lediga rummet om vi ville. Men dom skulle tydligen fundera i tre veckor och leta jobb men om dom inte hittade nåt skulle dom flytta till farmen. Jag sa att det inte skulle gå eftersom att Mattias kommer om tre veckor och vi måste ju ha garanterat boende när han kommer.

Men nu skrev Gwen och sa att Clarissa och Luca har bestämt sig för att flytta på måndag och Riky funderar också på det, så undrar hon om jag vill flytta in. Ja för tusan, men det finns en del problem:

1. Det är om tre dagar, lite kort framförhållning kan jag tycka.

2. Hyran blir rätt dyr när man delar på tre fram tills att Mattias kommer, men det fungerar.

3. Hyran blir fasen för dyr om Riky åker för då är det bara jag och Gwen.

4. Dom får det redigt svårt att hitta nån ny på tre dagar som kan ta Rikys plats.

Det är en svinbra lägenhet så det ultimata hade ju varit att Riky bestämmer sig för att stanna, för då flyttar vi lätt in. Men jag skriver fasen inte på nåt kontrakt och sen drar alla så står jag och Gwen där men skiten till öronen. Nä, jag måste minsann vara på säkra sidan innan jag går med på detta.

Möte imorgon klockan 2 med italienarna då.

Sen kan jag inte fatta vad dom ska till en farm och göra, då kan dom ju lika gärna åka hem till italien och jobba där. Värsta isolerat och tråkigt. Gå upp klockan 6 och mjölka kossorna, jobba hela dagen, gå och lägga sig. Och på helgerna då, vad gör man då? Det är säkert dass också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0