Nyårslöfte

Jag ska ta upp det här med nyårslöfte, jag har ett för det här året som jag försöka hålla och det är att sköta diabetesen. Det kan ju vara lätt om man tar sprutorna men eftersom att jag hatar sprutor och hellre amputerar bort lite olika lemmar här och där, blir blind och inte känner om jag får en spik instucken under foten när jag blir äldre än att pilla in en nål varje gång jag ska äta så får jag komma på en ny lösning.

Och det blev att inte äta kolhydrater.

Nyårslöfte ska man ju börja med första dagen på året men eftersom att jag har haft paus från året fram tills idag, första skoldagen, så började jag idag istället.
Hittills har det fungerat bra, jag åt fibergröt utan mjölk till frukost och korv med stekt ägg och sallad till middag. Jag vet att man inte kan vara borta från kolhydrater helt men hellre lite än mycket liksom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0