- Mitt 2009

Mitt år 2009, tänkte berätta lite vad som har hänt. Över lag har det varit det bästa året hittills men vissa saker har varit det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Tar det från början.


Januari
Det var här nån gång som jag, Linnea och Lisa bestämde oss för att åka till Turkiet och därför köpte en resa utan avbeställningsskydd som vi fick jobba ihop pengar till in i sista sekund hela sommaren.
Februari
Det var den här månaden det värsta hände då, det som jag pratade om tidigare, jag fick diabetes. Inget man kan göra åt det men fan vad sämst det är alltså.
Fick spendera cirka två veckor på sjukhuset men som tur var hade jag en massa mysiga kompisar som hälsade på varje dag. Speciellt Linnea som sov över där hela tiden med mig och sprang runt på sjukhuset och dansade modern dans när allt var stängt.
Mars
Den här månaden spenderades väldigt mycket med musses filmklubb-grabbarna, alltså killarna i klassen, eftersom att jag bodde i Odensala då, granne med Joel. Jag var också mycket med gamla gänget och åkte skoter, vår favvosyssla.
April
Mycket händelserik månad. Det var då jag bestämde mig för att jag inte hade diabetes och slutade att ta sprutorna. Jag kissade som en gnu nonstop så det är inget att rekommendera. Gick ner till 49 kilo (gick raskt upp dom igen sen dock). Diabetes är en bra bantningskur.
Min bästaste Linnea fyllde 18 så jag fixade en överraskningsfest, hur den slutade går vi dock inte in på.
Sen åkte gänget till Edsåsdalen i ett par dagar, det bästa och mysigaste jag gjort i livet typ.
Jag och Lisa bestämde att vi skulle ha fest tillsammans när vi fyllde 18, detta var på samma dag sammanträffligt nog. Det började planeras för Östersunds bästa fest genomtiderna.
Sedan bestämde jag och Mårten oss för att åka upp till Edsåsdalen en helg till för att våldsgästa både Alex och Linneas stuga.
Och månaden slutade med att jag fick nåt typ av virus i ögat som fan inte ville släppa. Det försvann med lite hjälp lagom till min födelsedag. Tur var väl det.
Maj
Jag fyllde 18 år! Det enda som behövs nämnas egentligen. Jag och Lisa hade världens bästa fest och mitt krogenliv började. Onsdag, Fredag och Lördag i ett par veckor väntades. Den som har sagt att krogen är överskattat och att det är töntigt att längta efter att fylla 18 bara därför ljuger. Ljuger, ljuger, ljuger.
Juni
Den här månaden hände ingenting.
Jo men just ja! Blev ju tillsammans med Mattias. Närå, 26/6 -09, älskar dig.
Juli
Jag bodde en hel del hos Lisa och Matilda och levde livet, hade också vikariat på mitt jobb och jobbade som en tok. Har aldrig mått så bra som när den lönen kom. Jag och Lisa flyttade lagom till yran till en hemlig plats mitt i stan, har nog aldrig haft så roligt även fast vi tyckte livet var skit just då. Saknar den tiden. Sedan fick jag dock ett kontrakt på en trea, och det blev nog bäst så kan man säga. Storsjöyran får ju inte glömmas, även om den kunde ha varit bättre.
Augusti
Min, Linneas och Lisas efterlängtade Turkietresa ägde äntligen rum, så sjukt roligt hade vi. Poolen hela dagarna, festen hela nätterna, ska vi göra om!
September
I september hände inte mycket förutom att jag blev moster :D
Oktober, november, december
Det var väl under dom här månaderna jag slutade använda bilddagboken så jag har glömt bort vad jag gjort. Minns i alla fall att jag och Lisa hade halloweenfest och att jag blev ytters skolless.
Måste börja använda bilddagboken igen alltså, jävla facebook.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0