- Sömntuta

Hej bloggen!

Nu är det Mattias som gästbloggar. Jag har väl egentligen ingenting vettigt att säga, eftersom att Madde täckt upp det mesta när hon bloggat.. Jag har det skitkul i Sydney. Jag har hunnit bränna mig, sett Operahuset och Harbour Bridge, sett Darling Harbour by night med alla dess ljus i olika färger, kanske det vackraste jag sett förutom blogginnehavaren och jag har hunnit se ett utländskt Ikea.
Förutom det har jag även fått prova på nattlivet här i Sydney, visst är det mycket folk, men så jävla speciellt har det inte varit hittills. Det är ju liksom alltid mycket folk ute i Östersund med, eftersom att det finns typ 5 krogar, varav 3 har dansgolv och det nästan aldrig är öppen mer än 2 dansvänliga krogar samtidigt under en säsong och halva staden består av danssugna semialkisar. En enkel ekvation och även den mest obegåvade matematikern förstår att det blir trångt, fast alla som är med i utesvängen i "storstan" vet redan detta, så det är väl onödig information =)
Jag har även hunnit se en del av staden över huvud taget. Iofs bara innerstaden, men det räcker gott och väl. Härifrån till Town Hall, som borde kunna ses som typ centrum - även om det i själva verket är en väldigt stor yta som kan ses som centrum egentligen - är det cirka 25-40 minuters promenad, beroende på trafik och tur med stoppljus. Det finns en hel del massa stoppljus. Och hus. Vart man än går så är det vägar kantade av höga byggnader, förutom bara härute på gården, där vi faktiskt har en park. Det är halvt omöjligt att orientera sig med hjälp av terrängen, på grund av dess frånvaro, utan det gäller att memorera gatunamn och skyltar till butiker osv. Jag tror dock att jag börjar få kläm på det lite grann, men man ska inte ropa hej, jag lär ju gå vilse minst en par gånger.
Hur som helst så har jag det hur bra som helst här i Sydney och det bästa är förstås att jag slipper vara 2000 mil ifrån min Madde. Men nästa vecka ska jag börja söka jobb så då lär det inte bli lika roligt och trivsamt *puh*, blir trött av bara tanken.
Hej då allesammans, hoppas ni har det bra!
PS. förlåt för att jag kapade din blogg, älskling, hoppas du inte blir arg... Älskar dig<3
Klockan är 17:03, så pensionärsmadde var tvungen att gå och lägga sig för länge sedan.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hur är det med styckesindelningen mattias?

2010-12-11 @ 16:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0