- 20 dollar och en spindel

Idag skulle jag och Mattias försöka gräva upp brev ur brevlådan med en gaffel för att se om hans bankomatkort har kommit. Nyckeln passar nämligen inte så vi kan inte öppna och kolla. Ska byta den på torsdag. I alla fall så fick vi upp en jädrans massa brev men inget var till nån av oss som bor här nu. Men det var till en jädrans massa andra människor som har bott här sen juni.

Ja och jag var så klart tvungen att öppna lite brev för att se vad det handlade om. Vet att man inte får göra sånt men vem bryr sig nu liksom, vi hade ju redan lidit igen mödan att pilla upp skiten så då kan man ju passa på att få sig lite trevlig läsning också. Och vilken tur att jag gjorde det! För i ett av breven låg det 20 dollar och ett brev där det stod att en taxiresa hade råkas dragits två gånger. Tänk om jag hade slängt 20 dollar!

Dumt bolag dock som skickar pengarna på posten.

Nyss gick jag och Mattias och handlade lite. På vägen tillbaka såg jag den största spindeln jag någonsin sett precis bredvid Mattias fot. Jag skrek som fan så han hoppade iväg 2 meter upp i luften så det var lugnt i alla fall. Såg ut som en sån där skitstor spindel man kan ha som husdjur ni vet, fast i ett smalare format. Nu kliar det på hela kroppen för det känns som den kryper på mig. Ska aldrig mer gå ut efter tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0