- Konversation

Tja! Idag skulle jag göra alla läxor jag hade men det blev inte av. Gjorde i alla fall matteuppgifterna som ska vara klara imorgon, resten gör jag senare. Funderar på om jag ska gå in till Lisa och kolla på tv men hörde plötsligt att hon sitter och tittar på Dr. Phil, tantLisa. Jag sitter nog hellre här.
Idag när jag satt och väntade på bussen var det en tant som började snacka.

Tant: Hej, tjejen, vågar jag prata med dig?
Jag: Eh, jorå?
Tant (typ 75 år eller så): Gör det inte ont att ha såna där tajta byxor?

Jag hade på mig jeans.

Jag: Nä, inte så värst.
Tant: Kniper dom inte ihop blodomloppet?
Jag: Nä, dom ska nog vara lite tajtare i så fall, det här är ju stretch.
Tant: Jaha, går du i skolan?
Jag: Ja
Tant: och dom där byxorna har du på dig hela dagen på skolan?
Jag: eh ja. (brukar inte ta med ombyte)
Tant: Blir det inte väldigt varmt?
Jag: nä, inte varmare än i några andra byxor
Tant: Nähä, nä själv kommer jag från gympan, och dom här byxorna är luftiga och bra (pekar på nå prasselbrallor från 70-talet som hon har på sig)
Jag: Okej, skönt hörru
Tant: Vad heter den där typen då? Av byxor?
Jag: Stuprör
Tant: Stuprör, jaha ja. Och låga i midjan är dom? Inte normala byxor för oss lite äldre?
Jag: Nä men det finns väl olika typer
Tant: Ja, det där tillhör väl ungdomen det
Jag: Typ
Tant: Vilket märke är det?

Här ville jag bara slita av mig brallorna, kasta dom på tantjäveln och springa hem. Skiter i den sega jävla bussen.

Jag: Cheap monday
Tant: Billig måndag. Jaha! Det har jag sätt om på tv, att det är gift i tyget. Du tvättade dom väl första gången innan du använde dom?
Jag: (NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! MEN INTE FAN HAR JAG DÖTT AV DET, inte en endaste pigmentförändring ens! Var det nå mer??) Ja.

Kommentarer
Postat av: your love

Men herrehjärtanes, surmadde! Här trodde jag det var tanter som brukade vara griniga :P Den stackars tanten kanske bor alldeles ensam och bara ville passa på att ha nån att prata med när hon var ute på äventyr!

2009-09-16 @ 10:35:54
Postat av: caroline

HAHAHA!

2009-10-10 @ 12:47:26
URL: http://carolinehardestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0