- Segaste helgen någonsin

Sedan jag vaknade har jag kollat på O.C och städat. Nu finns det inge mer att göra, att ta det lugnt är sjukt överskattat. Lisa åkte till Strömsund och ska vara där ikväll så jag åker till min syster och hennes nya bebis. Blir mysigt det också.
Nu vill jag att Mattias ska ringa och säga att han har firat klart sin farmor så han kan komma till mig, men det verkar nästan inte som att det blir så. Jag tar ett bad istället, sen får jag laga mat och vänta på att klockan ska bli sju. Nämnde jag att det är överskattat att ta det lugnt?

Nån undrade också varför jag tyckte det var ett skämt att Obama fick Nobels fredspris, det är framför allt för att han (USA) krigar mot Afghanistan och har sedan han valdes till president skickat dit flera tusen amerikanska soldater och inte har nån tanke på att avsluta det hela. Läs mer här.
Vad har han liksom gjort för freden?
Jag kan tänka mig att rätt många amerikaner kommer ifrågasätta det här beslutet, framför allt extrem-högern som kallar Obama kommunist. Jag tror nog dom kunde ha valt någon bättre lämpad för det här priset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0