- Måndag

Tja, jag sitter i sängen med datorn och dricker juice. Ska skicka iväg affärsplanen till resten av medlemmarna i företaget sen ska jag äta lite frukost och städa lägenheten. Men gud, varför måste varenda ord ha ett ä i sig? Mitt har hakat upp sig så jag får banka tre gånger minst för att det ska fungera.

Jag börjar jobba halv fyra idag också.

Skulle berätta om bussresan hem från bion i fredags. Jag och älsk såg Luftslottet som sprängdes eftersom att han har fyllt år och så har vi varit tillsammans i fem månader <3.
Ja men i alla fall: Vi skulle ta nattbussen hem och då är det alltid en massa fylleskador som ska med också, den här gången var det en av Mattias kompisar som knappt kunde stå på benen.

Fast jag vet inte om dom är så bra kompisar förresten, mest bekanta skulle jag tro.


Han satte sig i alla fall snett bakom oss och sen hörde vi inget mer från honom fören en stickande lukt började sprida sig bak i bussen. Luktade ungefär som en blandning av farfars sockor och nymalen getlever. Sen började alla flytta fram och hålla för munnen då hördes ett hulkande ljud och Mattias "kompis" spydde ner sig och hela sätet, han spydde seriöst 7 kilo havregrynsgröt ungefär.
Vi flyttade självklart fram, höll på att dö. Busschauffören märkte inget, han satt bara och diggade till några gamla schlagerdängor. Och spygrabben hävade nöjt upp benen på spysätet och somnade.

I lördags när jag tog samma buss hem efter jobbet så var det inte en enda fullis, skönt. Men det var en tjej som hade superstora fötter, minst en 45:a jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Oliviajl.blogg.se

Oliviajl.blogg.se

Oliviajl.blogg.se

2009-12-12 @ 03:31:30
URL: http://oliviajl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0