- Drygdag

Idag har det till största del varit en dryg dag. Vaknade dock upp till snön utanför fönstret, det var mysigt. Dessutom klev Mattias upp samtidigt som jag, 07.00, fast han började halv ett. Duktig han.
Sen har dagen mest bara segat sig förbi utan att jag har gjort nåt alls, eller jo jag räknade typ fem tal på matten. Så dog min mobil också, då känner man sig sjukt handikappad faktiskt. Speciellt jobbigt var att jobbet ringde så la mobilen av efter två singnaler.
När jag skulle hem så var det sjukt halt ute, jag hatar när det är halt för då måste man ta superkorta steg för att inte trilla i backen. Och om man ändå råks på att göra det så får man verkligen hoppas att man är relativt ensam, det är ju nåt av de pinsammaste som finns.
Sen gick jag in och köpte smör för att sedan kliva på bussen. Det var fullsmockat i trafiken så det tog typ en halvtimme att komma hem. Och det var bara störande moment under hela resan.

1. En kvinna satt längst ut på ett två-säte så att ingen kunde sitta bredvid henne, sen klev en hon kände på så hon flyttade in men sedan när denna skulle av igen så flyttade kvinnan ut, fast typ halva bussen stod upp på grund av sittplats-brist. Flytta in eller åk hem till ditt eget land. Ego.

2. En som satt framför mig pratade i telefonen hela tiden och var en typisk "man typ ba hallå??", hon sa precis så kanske tre-fyra gånger och var allmänt störig. Så pratade hon i 89 decibel som om hon verkligen ville att hela bussen skulle höra att dom just nu renoverar om hennes badrum för andra gången så hon måste bo hos sitt ex peter i en vecka, och att det är sjukt jobbigt att dom har handfatet, toan och tvättmaskinen ute i hallen; typ vid dörren! Asså man typ ba hallå? Du var 14 på 40-talet, skärp till dig nån gång.

3. Två tjejer som var inne på affären samtidigt som mig klev också på samma buss, dom hade hela tiden pratat och skämtat med varandra så dom kände varandra helt klart. Sen när vi klev på bussen gick den ena och satt sig på ett eget tvåsäte längst bak och den andra på ett tvåsäte längst fram. Fast än att dom var ensamma med varandra. Och var kompisar. VA? Man sätter sig väl förfan bredvid varandra.

4. Han bakom mig tryckte hela tiden benen mot mitt ryggstöd, det är väl okej om man han sitter still för då märks det ändå inte. Men sitter han hela tiden och rör sig som om han hade tics eller nån annan sjukdom vill man ju bara vända sig om och slå in pannbenet på han och kasta av han från bussen så en människa med normallånga ben får sitta.

Nä, alltså, jag kanske är lite bitter? Man kan ju undra vad det beror på dock.

Kommentarer
Postat av: Linda - det handlar om helheten

Hejsan jag heter Linda. Jag skriver inte bara för att jag vill ge dig en möjlighet till att Vara med

o tävla om ett fantastiskt läppcerat, som jag nu lottar ut i min blogg!



(För mer info, klicka på denna länken: http://lindapyykkonen.blogg.se/2009/october/vinn-ett-lappcerat.html

och var med i tävlingen!)



Nej, jag skriver också för att säga att jag tycker din blogg är mysig och unik, som borde synas mer. vad säger du förresten om att vi följs åt via bloglovin? =) Ser framemot att höra ifrån dig!

2009-11-05 @ 18:56:44
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: BECAUSE YOU´RE WORTH IT

ahhh hatar sånt där, dt är så irriterande!!!

2009-11-05 @ 18:58:55
URL: http://msjolund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske något som just du skull vinna eller något att ge bort till någon utav dina nära & kära.

Passar ju perfekt nu när det är snart jul också och det är dags att inhandla julklappar.



Du kan bl.a vinna en MOBIL,PRESENTKORT,JULSAKER,FÄRGADE LINSER och massor mer



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du ej intresserad ber jag om ursäkt och då är det bara ta bort den hära kommentaren :)



Ha det bra//M

2009-11-07 @ 18:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0