- Jobbt

Nu är jag hemma, jobbade till 00.00 idag sen kom mamma och hämtade mig. Hela vilda skogen var fan i mig på vägen. Först var det en älg och en kalv mitt i vägen och jag skrek glatt "Nämen titta!" och mamma tvärstannade livrädd och jag höll på att falla ur genom framrutan, sen var det en räv som sprang över vägen. Vi skulle lätt ha kört på han om inte mamma lekte vänstertrafik just då, fråga mig inte varför hon gjorde det.

Hela dagen på jobbet idag har jag suttit och nyst. Jag har nyst, nyst, nyst och nyst. Jag har nyst så att jag nästan flugit av stolen och snoret har sprutat som ett vattenfall. Stackars den som sitter på den platsen imorgon kan jag säga. Det har känts som att Nils Karlsson Pyssling har suttit och gnidit filtbyxorna längs näsväggen på mig hela dagen. Hoppas det blir bättre av en god natts sömn för jag har minsann inte tid för att bli förkyld nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0