- En dag kvar

Jag har precis duschat, nu sitter jag i sängen, vädrar lägenheten för det luktade fan här och tinar kyckling. Det är en dag kvar tills jag fyller 18! Det är fan inte klokt. Det kändes som att jag nyss var 15 och precis börjat få köra moppe, gick i 9an och levde glada livet. Nu ska man plötsligt börja ta ansvar. Nä, så stort steg är det faktiskt inte. Men jag har längtat efter detta, det kommer bli så jävla skönt att vara 18. Det är inte så att jag sitter och längtar ihjäl mig efter att få gå på raggarn, köpa folle och cigaretter och sedan gå ut och hänga på krogen. Jag längtar efter att få pengar in direkt på mitt konto, ta körkort, få löneförhöjning och kunna jobba natt samt bestämma själv över mina jävla sprutor. Men jag får samtidigt lite ångest, jag börjar bli gammal! Synd bara att jag ser ut som att vara typ 14, jag fick trots allt åka på barnpris i Edsåsdalen. Men å andra sidan så är ju det bra, det blir billigare om inte annat. Jag kan ju kanske åka på ungdomspris på bussen till jag fyller 35.
Efter det här är det bara studenten kvar och sen kan man helt och hållet bestämma själv hur livet ska vara. Jag behöver bara bli miljonär först.

Det är fint att man har så bra vänner. Jag blir lite nostalgisk när jag sitter här och tänker på mitt 18åriga liv. Det är synd att jag inte går runt med en kamera fastklistrad i pannan för då hade jag kommit ihåg allting. Nu kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde igår. Egentligen ska jag nog köpa en filmkamera för det är så himla mycket roligare än att ta kort, tänk vad folk skämmer ut sig på fest, det ska jag fånga. Ja, det ska jag göra. Nu spårade det iväg lite här, jag skulle ju skriva om mitt liv.
Min födelse var en hektisk upplevelse. Jag blev dragen till denna värld utan andra valmöjligheter från mitt varma fostervatten där jag de senaste nio månaderna riktigt börjat trivas och gjort mig hemmastadd, jag visste inte då att jag aldrig skulle få komma tillbaka. Jag visste inte heller att jag aldrig nånsin vill komma tillbaka dit heller. Fan vad trångt. Nä, jag ska nog inte gå in på min livshistoria just nu. Jag tar det nån annan gång. Men fan flickor, på FREDAG SMÄLLER DET. 18års party för hela slanten och jag är pepp som en gnu. Det har jag varit i en två veckor och nu är det inte länge kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0