- Hemma

Nu kom jag precis hem från stan. Igår var jag ju lite kluven angående kvällen men det blev tillsist så att jag åkte till Lit och Lisa följde med! Det var mysigt, Mattias var duktig. Sen åkte vi in till stan igen och jag var rätt opepp på alkoholkonsumtion men det var minsann inte Lisa så vi åkte hem till henne så drack hon, sen åt vi kebab och sen blev det g3 där vi inte kom in så stack alla så drog jag hem till Mattias och sov. Vaknade imorse så åkte jag tillbaka till Lisa då gick alla tjejer till donken och åt frukost. Nu sitter jag och funderar på hur kvällen kommer bli. Lisa snackade om att det kanske skulle bli bio. Jag vill vara med Mattias. Men jag vette tusan vad springer runt och gör den här gången. Det jobbiga är att det är lördag och antingen måste jag ta bussen in om en timme eller klockan åtta. Jag orkar verkligen inte ta 16-bussen så det kanske blir till att stanna hemma ikväll. Kan ju vara mysigt det med. Men tråkigt.

Det känns verkligen inte som att det är sommarlov. Det var bättre förr, när man slutade skolan och sprang runt barfota i gräset i sex veckor och hade picknick med kompisarna. Nu är det lov från skolan men varenda kotte har ett jobb så dom är aldrig lediga ändå, och det är inte jag heller. Man får bara hoppas att man prickar in lediga timmar när nån annan har lediga timmar. Fan vad jag längtar till augusti nu, det blir min lediga månad. Men tänk om det inte finns några pass på mitt jobb! Jag är rädd för det, så ni får fan skicka in frågor till 118100 så jag får lite pengar. Kanske borde söka vikariat? Men då får man ju aldrig välja själv hur man ska jobba, och så får jag säkert inte OB heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0