- Hej igen!

Jisses vad jag har varit borta nu alltså, jag har inte varit hemma på fem dagar. Jag har jobbat hela helgen, och idag och så ska jag jobba imorgon också. Och antagligen torsdag. Och kanske fredag. Kanske söndag? Men på lördag, då är det Thomée och Marité som gäller. Jag var jättepepp igår men nu är jag inte så pepp längre, hoppas det kommer tillbaka dock. Och hoppas att det är fint väder. På lördag är det systers babyshower också, jag är lite kluven, måste bestämma vilka av alla tusen lekar vi ska köra. Och köpa ballonger.
Idag fick jag min lönespec. Jag har väntat på den superlänge för jag har varit rätt nyfiken på hur lönen ser ut när man fyllt 18 och fått löneförhöjning. Jag öppnade brevet med spänning, men till min fasa insåg jag snabbt att allt inte stod helt rätt till, alla pass hade en grund på 80!? Va i helvete, nu hade dom glömt att höja min lön så det kommer nästa månad :O Fy.

Jag gillar sommar, allt med sommar är bra förutom insekter. Jag hatar insekter. Idag när jag skulle hämta cykeln så kryllade det av spindlar. Eller det var två, dom dödade jag. Sen när jag cyklade hem så var det massa flugor som flög in i skallen på mig och när man väl kommit upp för backen och ska få njuta av lite fart och vila nerför så ska dom där jävlarna flyga in i ögonen, så man får liksom kisa hela vägen ner och hoppas på det bästa. Men ändå när man kommer hem kan man pilla ut både det ena och det andra. Ba: usch vad jobbigt, jag har en ögonfrans i ögat. Nejmen! det var visst en fluga. Och efter ett tag: men vafan, har jag en fluga till i ögat!? ja, jisses vilken bauting. Och sen: men guuud, förökar dom sig i hornhinnan på mig eller? Näru, det var en bisonoxe.

Nej, nu ska jag se på tv och dricka fanta. Eller gå ut i solen och dricka fanta. Eller nåt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0