- Dusch

Jag har precis duschat, försent mindes jag att mamma har badat hundar idag så allt varmvatten har tagit slut. Det är sånt man får leva med när man bor på landet. Så jag klev i och precis när de första vattendropparna blötte mitt hår så stelnade det till is, jag kunde stå där och klippa mig lite genom att bara bryta av, så som det alltid blir när man går ut på vintern med blött hår. Jag blev helt blå och fötterna känns faktiskt lite köldskadade. En tå är lite lila. Undrar om den behöver amputeras.
Nu sitter jag här med någon ny typ av ansiktsmask som jag fått av Linneas mamma. Det är inte sån där standard med kräm som stelnar utan det är nåt typ av tyg. Känns som en disktrasa. Så ska den nog lukta körsbär men jag tycker det luktar mer som i Alex dass i Edsåsdalen. Hm, det kanske inte är bra att ha den här liggandes i ansiktet så det liksom gror in i huden. Men det var ju rätt avslappnande ändå, om man håller för näsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0