- Kul kväll

Jag sitter hos Lisa, hon gick precis på jobbet. Nu är det bara jag, Linnea och Matilda kvar men Linnea drar snart hon med. Först ska vi på donken och äta frukost så jag kan få ett glas. Igår var det en riktigt rolig kväll. Det började med en seg kväll på jobbet och sen gick jag till Marité och träffade tjejerna. Vi rejvade som vanligt hela kvällen, lite på högtalarn, och varvade det med att gå ut på terassen och lufta oss. Eftersom att det var så sjukt varmt så tog vi ett dopp i storsjön. Jag fattar inte när jag blev så himla pepp på att bada i iskallt vatten om nätterna. Efter det gick vi hem med Bill och Niklas så Niklas kunde hämta sin väska som varit här i två månader. Då bestämde vi oss att ta nattmat på donken men det var stängt så vi åkte med Oskar till raggarn och köpte korv. Då hände världens roligaste grej, fast det kanske dom som inte var där tycker. Jag ska berätta:

Jag, Lisa och Linnea gick in på statoil och beställde varsin french hotdog, när vi stod och väntade på våra korvar råkade Lisa he ut en arm precis när en tjej gick förbi med hennes nyinköpta korv med mos. Tror till och med att det var två korvar. Hon börjar skrika på Lisa att hon ska köpa en ny korv, Lisa säger till killen i kassan att tjejens korv råkade falla men han har ju hört ståhejet och säger åt Lisa att ställa sig i kö för att köpa en ny. I samma veva får jag min korv och Linnea får sin strax efter. Sedan är det Lisas tur, hon står framme vid korvarna och ska precis välja sås men tjejen är som en ilsken 50åring i klimakteriet så Lisa går och ställer sig i kö, killen fortsätter fråga vilken sås hon ska ha så jag tar saken i egna händer: hon ska ha french! freeench! Han her i såsen, jag tar korven, drar med Linnea ut och säger till Lisa att springa. Vi springer ut till bilen där Oskar och två av hans vänner sitter, vi skriker att dom ska hoppa ur bilen, vi hoppar in i baksätet med tjejen efter oss och skriker på Oskar att köra. KÖÖÖR. Han kör i väg helt nervös som ett stort frågetecken och nånstans där tappar Linnea sin plånbok. Oskar trodde att vi hade snott tre korvar från raggarn och sprungit. Haha, det var fan i mig helt sjukt. Allt gick så fort. Men det här kommer vi leva på länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0