- Dryg

Jag skulle egentligen kolla på lägenheten idag men det blev inte av för det körde ihop sig lite. Lika bra var det eftersom han som bor där nu ringde imorse och sa att han inte var hemma. Märklig karl det där. Igår när jag ringde lät det så här:

Jag: Hej, jag heter Madde och jag har blivit erbjuden din lägenhet, jag tänkte höra om det var okej att man kom och tittade?
Han: .....................Ja det går väl bra.
Jag: Okej, när kan jag komma?
Han: Ja...........................det går väl när som helst.
Jag: Fint, kan jag komma imorgon?
Han:
...................................Ja
Jag: eh, jaha, bra. Hejdå.

Och så här lät det imorse:

Jag: Ah, det är Madde.
Han: JAG ÄR INTE HEMMA
Jag: Nähänä
Han: du kan komma i eftermiddag
Jag: Jag jobbar då, men jag kanske kan komma imorgon?
Han: .............................jag ser till att vara hemma
Jag: Hah, ah bra

Det är liksom världens uppehåll mellan varje svar, som det är på tv-sändningar ni vet när ljudet kommer lite senare till den ena reportern. Han kanske hade nåt liknande system i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0