- Coldplay

Jag sitter och lyssnar på Coldplay, tänk att vi ska se dom om en månad. Mattias kom nyss hit också, syrran sover borta.
Idag på hemresan från jobbet var det många roliga inslag. Först när jag cyklade förbi OKQ8 var det en tjej som försökte klättra upp på taket, rätt bastant var hon också. Hon liksom hängde där på stuprännan och tog sig varken upp eller ner. Jag tror hon inte kom in i huset, tappat nyckeln eller nåt, hon var nog på väg till en balkong.
Sen när jag cyklade in på vägen så var den en tant, hon såg ut som min farmor (innan hon dog) som stod på balkongen längst ned i ett gammeldags nattlinne och sömn i blicken medan en karl stod nedanför och bad om ursäkt. Förlåt, jag ska inte göra det igen, förlåt, förlåt, förlåt.
Sen när jag kom ännu längre bort så såg jag en kille framför mig, kanske 30 meter. Jaha, en vanlig kille, tänkte jag. Eller inte, minns inte vad jag tänkte. Men sen när jag kom närmre så såg jag frillan. Fick backflash från 80-talet, om jag nu hade varit född då, han hade klippt på sidorna och vanlig längd mitt på huvudet, blondt. Och jag hade ju liksom kollat på han, sett han, ett bra tag. Men när jag kom typ en meter ifrån så slängde han sig in i buskarna. Undrar om det var frillan han ville gömma eller om han trodde jag var nån annan.

Ska dra nu, Mattias har ju nästan somnat här bredvid. Imorgon ska jag kolla på tapeter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0