- I taket lyser stjärnorna


Åååh! Jag var nyss inne på Biostadenosd.se och skulle reservera lite biobiljetter då jag upptäckte att filmatiseringen av I taket lyser stjärnorna har premiär den 30 januari. Jag blev överlycklig, har väntat på denna stund enda sedan jag lästa boken första, andra och tredje gången nån gång i åttan.
Det handlar om Jenna som har en mamma som är döende i cancer, i taket har hon skrivit en lapp där det står: om du dör mamma, då tar jag livet av mig. Redan där började tårarna rinna. Jag minns det som igår. Och Ullis-knullis. Jag måste verkligen läsa boken en gång till. Rekommenderas starkt. Fast det förstås, jag var ju ung, nu kanske jag inte tycker att den är lika bra. Men är filmen dålig, då har dom inte gjort det bra; för boken är en hit.
Johanna Thydell har skrivit den, hon har också skrivit Det fattas en tärning.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0