- Guldbaggen

Idag är det Guldbaggegalan! Jag hejar på Peter Stormare för bästa manliga huvudroll. Är det nån jag vill träffa innan jag dör så är det han, och Walt Disney fast det är ju lite försent.

Igår skämde jag ut mig, det var faktiskt första gången på länge vad jag kan minnas. Jag gick på Ica och tappade ett mjölkpaket i kassan, det sprack och rann. Om nåt sånt händer i en affär, vid mjölkhyllan exempelvis, kan man ju låtsas som ingenting: ta ett nytt paket och springa därifrån så fort som möjligt medan man försöker se oskyldig ut. Men mitt framför killen i kassan kan man inte göra annat än att lämna fram det och säga "du den här gick sönder" som om han inte redan såg fontänen som sprutade mjölk över halva golvet. Går jag dit igen ska jag bära förklädnad.

Imorgon kommer Linnea och Lisa hit, det ska bli mysigt. Nu ska jag fundera på om det blir lika gott att mixa fil med frysta hallon som yoghurt och frysta hallon; det är ju inte lika mustigt. Jag måste testa.

Dagens intressanta:
Jag tror jag ska köpa en Nokia 5800 Xpress Music när den kommer till Sverige.
Jag vill åtminstone ha en musikmobil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0