- Torsdag

Idag kom det fram en SSU-tjej till oss på skolan och började snacka. Det var en typisk typbahliksomliksom-tjej som var cirka 25 år kanske. Man ville bara att hon skulle gå. Det jag tyckte var intressant dock var att Greve Gustaf Douglas, en finansman i moderaterna, tjänar 77 553 285 kronor om året medan Helene Ryge tjänar 17 000 i månaden. Detta betyder att när Greven i fråga köper en resa till Thailand för 12 000 känns detta som om Helene skulle köpa den för 64 kronor, det gör alltså så gott som inget hål i hans plånbok. Jag skulle också vilja köpa en iPod för 7 spänn.
Det enda jag funderar över är: Vad gör en människa som tjänar så mycket med sina pengar? Det är så mycket mer än vad som behövs. Var det jag skulle jag gladerligen betala alla möjliga olika skatter, det blir ju en typ av välgörenhet. Undra om GGD (Greve Gustaf Douglas) skulle märka om jag snattade en miljon av honom?

Idag var jag och syster iväg för att handla mat. Det var dyrt. Vi köpte godis också såklart, jag hittade en sort som var mina favoritisar för ett tag sen! Sötlakrits med hallon. Jag blev helt till mig av glädje och skrek: hoooooooooo(ni vet när man andas in sådär förvånande och skit starkt så det låter högt. Som Linnea brukar göra när vi ser skräckfilm och hon blir rädd) DOM HÄR ÄR SKITGODA.
Bredvid stod tre förvånande killar som sen brast ut i skratt och härmade mig när de själv började plocka i godis. När jag hämtade en ny påse och började sleva i favoriterna så sprang syster iväg av skam.
 Så här ser dom ut:   Och så här ser jag ut när jag äter dom:

Kommentarer
Postat av: johanna

vilken affär?!! dom där är asgoda! :O

2008-09-25 @ 19:45:57
URL: http://johansa.blogg.se/
Postat av: maria

har du färgat håret fröken? det ser mörkare ut

2008-09-25 @ 21:10:33
URL: http://mariagrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0