- Söndag

Igår när jag var på jobbet satt jag helt själv i det stora rummet. Det var lite segt med frågor just då så jag satt och gungade på stolen. Det var en sån där redig skrivbordsstol med hjul och fjädring ni vet. Så satt jag där och gungade som en tok i kanske 20 minuter. Sen, helt plötsligt, ställde sig en kvinna upp, tittade på mig med ett leende och frågande blick sedan gick hon hem. Hon trodde nog att jag satt och diggade till musiken. Grejen var bara den att det spelades typ Fred Åkerström.

Detta fick mig att tänka på när jag jobbade på Jamtli i somras och satt i tälten med min fulla utstyrsel. Det var lite tråkigt och mycket folktomt där med så jag satt och gjorde grimarser för mig själv på pallen. Ni vet, så man gör ibland och tänker undra om nån skulle vara vän med mig om jag såg ut så här? Sedan mötte jag plötsligt en gubbes blick och stannade upp med typ den här minen:

Kommentarer
Postat av: maria

hahhah det var roligt.

2008-09-14 @ 23:54:23
URL: http://mariagrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0