- Söndag

Nu sitter jag hemma i lägenheten igen, jag ska nog aldrig åka tillbaka till pappa igen. Inte till min mamma heller. Från och med nu gör jag slut med min familj. Undra hur det ska gå när jag bor med min syster? Ignorera.

Jag åkte buss hem. Varför är alla gamlingar översociala med varandra? Så fort det kommer in nån ny börjas det tjattra, fast de inte sett varandra förr. Undra om det var så för dem när de var yngre också, att deras generation helt enkelt är mer pratglada, det ligger i dem att hälsa på varenda själ som är i samma åldersgrupp som de själva. 40åringarna gör ju inte detta, och inte heller vi ungdommar. Men det kanske kommer med åldern.

Kommentarer
Postat av: maria

jag har också alltid undrat det. det är ju inte precis som att vi sätter oss vi en främling och börjar prata som vi har känt varandra i hundra år.

2008-10-05 @ 15:38:27
URL: http://mariagrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0