- Torsdag

Sitter på skolan och har virtuell design, ska snart springa iväg och ta kort på en kortlek och sen göra en layout på en kartong av de bilderna.

Imorse åkte jag buss, det tog 35 minuter att komma till skolan, denna resa brukar i vanliga fall ta max 15 minuter. Det var segt med trafik. Men som jag har sagt så hatar jag när människor har sin väska på platsen brevid där de har planterat sitt lata arsle. Det är inte bara när jag får stå, det är när andra tvingas göra det också bara för att nån liten sur tjej sitter i den fullproppade bussen med sin fakeade Louis Vuitton på platsen bredvid, de arma kvinnorna och männen med dåliga knän tvingas stå under tiden som bussen viner fram på den skumpiga vägen. Bromsar, gasar, svänger i rondeller och alla flyger hit och dit. Medan egoisten till flicka smsar och låtsas att inte se.

En annan sak jag inte gillar, appropå bussar, är när folk inte ställer sig på den övre delen när chaffisen skriker att dem ska gå längre bak. Detta gör att det ser väldigt fullt ut och att föraren tillslut inte stannar för att plocka upp människor vid hållplatserna som snällt står och väntar i kylan samtidigt som det finns cirka tre kvadratmeter kvar. Där skulle ett tiotal lätt kunna klämma in sig, närkontakt dör man väl inte av (om det inte är nån med väldigt dålig andedräkt bredvid, då hade till och med jag valt att gå). Men om jag skulle stå och vänta på bussen, 15 minuter innan skolan/jobbet börjar, och den bara kör förbi; då hade jag blivit sjukt less.

Kommentarer
Postat av: Fridasu

Latooooo Maddoooo ;)

2008-11-20 @ 23:27:07
URL: http://bubbennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0