- Lördag

Nu sitter jag här och skriver. Det är en tråkig lördag, känner mig lite dissad faktiskt, men det blir en lugn kväll med tv och daimtårta. Jobb i morgon, näst sista dagen på jamtli (wee).

Jag tycker om lördagar, egentligen. Det brukar ju alltid hända roliga saker. Så får man äta godis, om man inte är en sån person som inte äter det och får pengar i juletid för att gottgöra sin tillbakadragna livsstil under det förgågna året. Eller om man är som jag, som äter godis var och varannan dag (då spelar inte det här med lördagsgodis så stor roll) Btw, frukt är inte godis.
Måndagar är desto värre, när man väl har vant sig vid helgen så tar den ett abrubt slut och man måste kliva upp i ottan. Oftast är det fult väder också, om det inte mot förmodan är min födelsedag.
Tisdag är en mellan dag som jag inte riktigt vet varför den finns. Den kan gå obemärkt förbi eller så tar den aldrig slut. Det beror lite på aktiviteterna man utför under dagens lopp.
Onsdagar är bra dagar! För det är alltid bra på tv. Mina favoriter är Sex and the city och Project Runway. Ibland är det ju Men in trees också.
Torsdagar är okej, man planerar mest vad som ska hända i helgen och den går hyffsat snabbt förbi när man längtar till nåt kul.
Fredagar är bra bra bra dagar! Roligheter på gång och vänner dagar då man kan vara uppe hur länge som helst. Hah.
Söndag- vilodag.
Glenndag- extra vilodag som jag ska instifta när jag tar över världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0