- Diabetes?

Jag har läst lite om diabetes och kommit fram till att om jag har diabetes, då borde jag ha typ 1. Detta på grund utav att jag inte är överviktig och att det har gått så sjukt fort. Typ ett utvecklas på några veckor medan det tar månader för typ 2. Detta är inte lugnande med tanker på att typ 2 går att bromsa upp, lägga om kosten så kanske man slipper skiten. Med typ 1 däremot, måste man ta insulinsprutor för resten av livet. Dessutom drabbas typ 2 oftast de som är över 40 men nästan aldrig de under 25. Typ 1 kallas trots allt barn- och ungdomdiabetes.

Jag har läst att om man har över 7 mmol vid två provtillfällen på fastande mage (sockerhalt i blodet alltså) så kan man fastställa diagnosen diabetes, jag hade 8,3 sist och på tisdag blir det mer prov. Nåt säger mig att jag inte kommer ha lägre värden då. Men vad händer då? Jag har alltså diabetes? Hur kunde det bli så här.

Kommentarer
Postat av: Johanna

fyfan, stackars dig :(:(

2008-12-13 @ 19:35:59
URL: http://johansa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0