- Dagen före

Tänk att det är julafton i morgon. Jag har äntligen fått väldigt mycket julkänsla i kroppen, så som det brukar vara. Tror det beror på att jag har kommit hem till mamma och inte sitter nere i källaren hos far och tittar på One tree hill varje lediga stund. Vi har nyss kollat på Lilla kycklingen och nu ska vi till att se Nu är det jul igen 2. Det är mysigt när alla sitter tillsammans och käkar clementiner, nötter och julgodis (jag ignorerar diabetes dessa dagar).

Det var så annorlunda med jul när man var liten. Då var det speciellt. Man låg vaken sent inpå natten för att man var så nyfiken på vad tomten skulle komma med. Jag hade en egen liten julritual: Dagen innan badade jag och skrubbade skiten av mig, när jag vaknade på julaftons morgon trog jag på mig mystofflor och morgonrock för att sätta mig i köket och mumsa på varm oboy och macka med julskinka. Såklart öppnade jag presenterna i julstrumpan också, sen kollade vi på Tomten är far till alla barnen.
Nu är höjdpunkten maten, det är knappt roligt att få julklappar för man vet alltid vad man får eller så får man inget. Det är snarare mer stimulerande att ge julklappar. Kalle Anka har blivit tråkigt och tomte slutade vi med för cirka 5 år sen. Nyår people, nyår är nya julafton.

Undrar om det blir mer intressant med julafton när man får egna barn och så vidare? Eller ska det förevigt vara så här, juletiden kanske avtar och aldrig mer kommer tillbaka.

Jag, Mårten, Niklas, Erik, Manuel och Linnea åkte skoter idag. Så hälsade vi på Mikael i storskogen en sväng också. Jag har saknat det här. Riktigt mycket faktiskt. Så nu ska jag se till att umgås med gamla goa gänget så mycket som möjligt fram till 1 januari då jag börjar jobba igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0